
Un dels objectius principals de la direcció de l’Institut en el darrer any ha estat intensificar l’impacte de les publicacions i les activitats organitzades, per tal de fer arribar la seva oferta formativa i la seva producció editorial a un públic més ampli, incidint d’aquesta manera tant en els actors institucionals com en l’acadèmia i en l’opinió pública en relació amb les qüestions més rellevants que afecten a l’autogovern de Catalunya.
L’activitat de l’Institut es centra en els problemes més rellevants en relació amb l’autogovern de Catalunya, particularment des del punt de vista del dret públic i la ciència política, així com d’aquelles relatives a la descentralització i el pluralisme que, des d’una perspectiva comparada, hi poden incidir. Atenent a l’interès d’aquestes qüestions en la configuració d’una opinió pública lliure i informada, en l’estimulació del debat acadèmic i en la promoció del coneixement entre els actors públics, la presència de l’Institut a les xarxes socials ha esdevingut un element cabdal de la seva política de difusió i comunicació.
Des de l’agost del 2010, l’IEA està present a Twitter. Actualment, amb més de 1500 seguidors, és el canal de difusió informativa diària de l’Institut. Es fa ressò de les publicacions, les activitats i les convocatòries de l’Institut, així com d’altres temes d’actualitat sobre les qüestions més transcendents en relació amb l’autogovern de Catalunya.
El febrer de 2021 es va obrir la segona xarxa social, el canal de YouTube. La funció d’aquest canal és la difusió en directe dels seminaris, conferències i workshops que l’IEA organitza periòdicament, tot abordant temes d’actualitat en matèria d’autogovern i dret públic. També, permet tenir un repositori de cadascuna d’aquestes activitats per tal que tothom hi pugui accedir un cop acabada l’emissió en directe.
El perfil d’Instagram, @autogoverncat, és el perfil oficial de l’Institut des de l’agost del 2022. Actualment, s’hi crea un contingut diferenciat en relació amb el que es publica, per exemple, a Twitter o LinkedIn, amb un enfocament més visual. A més de tenir un caràcter informatiu, sobretot en matèria d’activitats presencials de l’Institut, també inclou publicacions temàtiques relacionades amb altres temes que ocupen a l’IEA, com ara la història de la institució.
Finalment, des de fa poques setmanes, l’IEA també compte amb una pàgina de LinkedIn. En aquesta xarxa social, es crea un contingut amb un enfocament més acadèmic. El que s’hi difon és informació relativa als informes, llibres, i altres publicacions que produeix l’Institut. També, s’hi publica informació relativa als premis i beques IEA, que tenen un gran interès en el món universitari.
A banda de les xarxes socials, l’Institut també compta amb dos canals de difusió més: d’una banda, el blog, que funcionada des de fa més d’un any, on es divulga informació puntual de l’activitat de l’Institut i notes en relació amb temes d’actualitat sobre les qüestions més transcendents que afecten l’autogovern de Catalunya; d’altra banda el Butlletí, que recull informació mensual sobre l’agenda d’activitats i les publicacions de l’IEA, amb referències i enllaços a documents.